De User Generated Content van Muji

MujiPenArt

Een van onze favoriete User Generated Content Marketing voorbeelden is van Muji Pen

mujipenart 1

Muji is een Japanes bedrijf dat talloze verschillende producten verkoopt, inclusief hoge kwaliteit kantoorartikelen.

Het is een prominent voorbeeld van een onbekend merk dat een creatieve content marketingstrategie gebruikt om het bedrijf te laten groeien.

Met de kunst winactie hebben ze de kracht van interactie met User Generated Content benut.

User Generated Content Marketing win-actie

Klanten kregen de kans om met Muji pennen thuis geweldige kunstwerken te maken en een prijs te winnen. Deze uploaden ze naar Instagram met de #MUJIPENART hashtag.

Fans konden vervolgens stemmen op hun favoriete inzendingen.

Multipen kreeg talloze veel inzendingen:

pasted image 0 1813

Een aantal tekeningen waren fantastisch.

Ze werden op een ranglijst gezet. Elke ontwerper kreeg credits op basis van het aantal stemmen dat memsem gaven.

Muji zette een poll op met een stemmogelijkheid voor fans en volgers, zodat ze konden stemmen op de inzendingen die zij leuk vonden.

pasted image 0 1790

Uiteindelijk gaven ze de kunstenaars met de meeste stemmen een prijs.

pasted image 0 1812

Muji heeft een relatief saai product omgetoverd tot iets dat het merk doet opleven en stijlvol maakt.

Hierdoor is Muji niet een bedrijf dat gewoon pennen maakt, maar hebben ze een merk opgebouwd dat staat voor creativiteit en interactie met klanten.