Salesforce kwam met eerste stop-motion slideshare presentatie

De CRM-markt is een van de grootste en meest concurrerende industrieën binnen de IT-sector. Ondanks dat het ’s werelds grootste leverancier is, had Salesforce UK problemen met het behouden van verkeer en leads.

SalesForce moest de Content Marketingstrategie drastisch veranderen om verkeer uit zoekmachines en advertising te vergroten.

In een korte periode heeft Salesforce UK een nieuwe reeks content types geïntroduceerd,

Continue Reading …

Het belang van Content Marketing voor Hubspot

De industrie voor inbound marketingsoftware wordt overspoeld met bedrijven als Marketo, Pardot en Infusionsoft.
De koning van het spel is echter HubSpot, waarvan de CEO de uitdrukking ‘inbound marketing’ eigenlijk bedacht heeft.

De belangrijkste reden waarom HubSpot zo snel groeide is vanwege de contentmarketingstrategie.

De Content Marketingstrategie en Funnel van Hubspot

De blogs van Hubspot staan ​​centraal.

Continue Reading …

SAP genereerde talloze leads met Content Marketing

SAP is een van ’s werelds grootste en krachtigste leveranciers van bedrijfssoftware. SAP bedient tientallen sectoren over de hele wereld. Door deze grote variatie aan klanten verschillen de behoeften aan content van de doelgroepen enorm.
Daarom ontwikkelde SAP een contentmarketing strategie. Een strategie die passende informatie bood voor elk klantsegment.

Contentstrategie voor 19 klantsegmenten

De uitdaging was voor SAP om voor 19 verschillende klantsegmenten een contentstrategie te ontwikkelen.

Continue Reading …

Zo ging Hootsuite viral met een Game of Thrones inhaker

Marketeers dromen ervan dat content viral gaat om miljoenen mensen te bereiken. Hootsuite kreeg dat voor elkaar. Met een inhaker en weinig budget.

Content Marketing, Game of Thrones en Hootsuite

Hootsuite haakte in op de immens populaire TV-serie Game of Thrones. Buiten het feit dat Game of Thrones bijna altijd een Trending topic is,

Continue Reading …

Zoekgedraganalyse en de Zendesk top posities in Google

Het merk Zendesk was in 2014 nog onbekend. De CRM-tool leverancier lanceerde een content marketing campagne. Op basis van een zoekgedrag analyse leverde de campagne topposities op in Google. Én 95 procent meer conversie!

Hoe deed Zendesk dat?

De doelgroep zocht op ‘Zendesk Alternative’

Dankzij keyword research ontdekte Zendesk dat veel mensen zochten op ‘Zendesk Alternative’.

Continue Reading …

Content is king bij Hubspot

In 2004 leren twee studenten elkaar kennen op de MIT. Brian hielp op dat moment startups door go-to-market strategieën te ontwikkelen, terwijl Dharmesh met zijn blog OnStartups duizenden bezoekers ontving. Dat piepkleine blogje zonder geld trok veel meer bezoekers aan dan websites van bedrijven deden, met professionele marketing teams en budgetten.

Het klikte tussen die twee.

Continue Reading …