Single Grain succesvol met podcasts voor content marketing

Er zijn duizenden digitale marketingbureaus in de VS, waarvan velen zich richten op kleine of Fortune 500-bedrijven. Single Grain richtte zich van origine echter specifiek op tech startups. Uiteindelijk trokken zij klanten aan als Amazon, Salesforce en Uber. En dat deden ze grotendeels dankzij (je raadt het al) Content Marketing.

De Content Marketingstrategie

Single Grain’s content marketingstrategie kan worden opgesplitst in drie onderdelen:

  1. De blog, dat zich richt op allerlei online marketing onderwerpen. Hiermee voeden zij de website en wordt de organische vindbaarheid versterkt. Wat Single Grain onderscheidend maakt van al die andere marketing blogs is dat ze zeer uitgebreid zijn.
  2. De razend populaire podcast van de Marketing School, gerund door CEO Eric Siu en Neil Patel. Hiermee laat het merk zien altijd up to date te zijn als het gaat om ontwikkelingen omtrent het vakgebied. De relevante kennis die zij in huis hebben wordt aangevuld met mooie praktijkvoorbeelden. Doel is het binden van de doelgroepen van het merk. Luisteraars die houden van inhoud en gepassionneerd of gemotiveerd zijn over marketing, luisteren naar Marketing School. Secundair is een belangrijk doel terugkerende bezoekers en luisteraars aan te trekken.
  3. Het resources gedeelte met cursussen, handleidingen, infographics en webinars. Hiermee realiseert Single Grain regelmatig Featured Snippets in Google zoelresultaten.

Een aantal artikelen zijn duizenden keren gedeeld en hebben talloze links ontvangen. Zowel sociaal als organisch bezoekersverkeer is daardoor enorm toegenomen. De podcast is een van de meest populaire binnen de branche, waardoor ze veel word-of-mouth reclame en naamsbekendheid creëren. Ten slotte concentreren zij de middelen op het bereiken van twee doelen:

  1. Bezoekers omzetten in abonnees; en
  2. Het stimuleren van doelgroepen om een gesprek te beginnen rond de diensten van Single Grain.

De podcast van Single Grain heeft opvallende resultaten geboekt. Drie maanden op rij meer dan een half miljoen podcast downloads en 109.000 maandelijkse luisteraars van de podcast.

Single Grain heeft vrijwel dagelijks uitgebreide artikelen en handleidingen bomvol SEO-tips en meer.


Over ContentFabriekje.nl

ContentFabriekje.nl is een groeiende content marketing database.

Vanaf juli 2018 wordt de database aan de lopende band gevuld met Content Marketing voorbeelden. ContentFabriekje.nl is een initiatief van kleine groep marketeers.

Wij gebruiken ContentFabriekje.nl met name om anderen te inspireren en om kennis te delen.

Binnenkort publiceren wij ook Content Marketing blogs met tips en tricks. Daarnaast bereiden wij een uitbreiding van de database voor met een overzicht van Content Marketing bureaus en oplossingen.

Deel jouw Content Marketing voorbeelden met ons via Twitter, of info@contentfabriekje.nl. Wie weet komt jouw Content Marketing case dan ook wel in onze database terecht!