Simply Business

De verzekeringsbranche staat niet echt bekend als populaire of opwindende business. In veel gevallen laten bedrijven zich gewoon verzekeren omdat het moet. Niet om omdat ze dat willen, maar omdat het wettelijk verplicht is. En zelfs als ze het willen, is het afsluiten van een verzekering vaak een saai, tijdrovend en complex proces.

Daar dacht Simply Business, de grootste verzekeringsmaatschappij in het Verenigd Koninkrijk, anders over. Want waarom zou je ondernemers vervelen met ingewikkelde verzekeringsoplossingen, als zij gewoon met hun business bezig willen zijn?

Om leads te genereren bij deze doelgroep  rolde Simply Business een Content Marketingstrategie uit. Hulpvolle content voor ondernemers. Met tips en tricks om hun business te doen groeien, ookal had dit regelmatig niets met verzekeren te maken.
Het bedrijf maakte allerlei handleidingen en  publicaties. Deze hulpvolle content trok ondernemers aan die zochten naar manieren om hun online business te doen groeien. Voorbeelden van content van Simply Business:

De Content Marketing resultaten

Simply Business verhoogde met de contentstrategie de posities voor een aantal van de belangrijkste zoekwoorden. Zo namem ze de eerste zoekresultatenpositie  in op Search Engine Results Pages (SERP’s) voor de zoekwoorden: ‘professionele vrijwaring’, ‘wettelijke aansprakelijkheidsverzekering’ en ‘werkgeversaansprakelijkheid’.

Hoewel Simply Business een aantal handleidingen nog voor de Google Penguin update publiceerde, hebben zij daarna het wekelijks organische verkeer significant weten te verhogen. Onder andere de linkbuilding-praktijken waren organisch gerealiseerd, wat de hoge kwaliteit content kenmerkt.

Simply Business biedt geweldige Content Marketing voorbeelden. Strategisch denken over het gebruik van content om de doelgroep te helpen, met commercieel resultaat.