Scripted gaf boost aan organisch verkeer

Content Marketing is een van de belangrijkste acquisitiekanalen voor elk bedrijf. Gezien de enorme vraag naar Content Marketing, ontwikkelde Scripted een marktplaats. Hier vinden bedrijven freelance schrijvers om in te huren.

Concurreren met grote jongens door content creatie

Scripted concurreert met andere, meer populaire marktplaatsen, zoals Upwork en Fiverr. Zij moeten zichzelf zich onderscheiden. In plaats van “gewoon een marktplaats” te zijn, werd de boodschap dat zij “de beste plek om schrijvers te vinden” zijn.

Om dit te bereiken ontwikkelde Scripted een Content Marketingstrategie.

Doel van de strategie was het bereiken van  potentiële kopers in elke fase van de Customer Journey.

  • Top funnel: In deze fase gebruikt Scripted de blog en podcast. Deze gaan over veelvoorkomende problemen die bezoekers hebben.
    • Mid funnel: In deze fase richt Scripted zich op het maken van content voor geïnteresseerde mensen. Bezoekers die zich aangemeld hadden voor de nieuwsbrief bijvoorbeeld. Doel was het creëren van meer bewustzijn over het aanbod via whitepapers en webinars .
  • Onderkant funnel: In de laatste fase maakt Scripted gebruik van casestudy’s. Om abonnees te overtuigen met klantprojecten die concrete resultaten opleverden.
  • De Content Marketing resultaten

    Deze relatief eenvoudige Content Marketingstrategie heeft indrukwekkende resultaten opgeleverd :

  • 46% van de bezoekers werd met blogposts aangetrokken en andere content types. Met organisch en ander non-paid verkeer presteerden ze drie keer beter dan alle andere verkeersbronnen.
  • Het bouncepercentage voor deze content was ruim twee keer lager dan elke andere verkeersbron.
  • Mensen die de site hebben bezocht via een van de content hubs bezochten gemiddeld 4.06 pagina’s per bezoek. De op één na hoogste van alle verkeersbronnen.
  • Lees meer over de Scripted Content Marketing case study op Content Marketing Institute.


    Over ContentFabriekje.nl

    ContentFabriekje.nl is een groeiende content marketing database.

    Vanaf juli 2018 wordt de database aan de lopende band gevuld met Content Marketing voorbeelden. ContentFabriekje.nl is een initiatief van kleine groep marketeers.

    Wij gebruiken ContentFabriekje.nl met name om anderen te inspireren en om kennis te delen.

    Binnenkort publiceren wij ook Content Marketing blogs met tips en tricks. Daarnaast bereiden wij een uitbreiding van de database voor met een overzicht van Content Marketing bureaus en oplossingen.

    Deel jouw Content Marketing voorbeelden met ons via Twitter, of info@contentfabriekje.nl. Wie weet komt jouw Content Marketing case dan ook wel in onze database terecht!