Surfen op het succes van Rip Curl met content marketing

Rip Curl zet zichzelf neer als het ultieme surfmerk. Die toewijding laten ze zien met hun online publicatieplatform The Search.

Een eigen content platform

Op The Search vinden surfers de beste golflocaties en tips voor de ultieme surf levensstijl, aangevuld met fantastische fotografie en avontuurlijke reportages van, door en voor surfers. User Generated Content op zijn best, alhoewel de concurrent O’Neil ook hard aan de weg timmert.

Content Marketing voorbeeld van The Search

Naast de reportages met foto’s, worden er regelmatig video’s gepubliceerd. In onderstaand geval van Mick Fanning zijn avontuur in zijn thuisland Ierland. Mick is drievoudig wereldkampioen surfen.

Natuurlijk zijn er kosten verbonden aan het ontwikkelen van zo’n eigen content platform en kost het veel tijd om te beheren en vullen met content.

Maar als je dan ziet dat er meer dan 100,000 YouTube subscribers en een indrukwekkende fanbase van ruim twee miljoen Facebook volgers is, besef je dat dit een goed content marketing voorbeeld binnen de retail is. Omdat content op een effectieve manier gekoppeld wordt aan de belangrijkste doelgroep, waardoor het bedrijf kan groeien. En dat doet Rip Curl met succes gezien de gemaakte winsten in 2017.

Eén gedachte over “Surfen op het succes van Rip Curl met content marketing”

Reacties zijn gesloten.