Picnic stuurt gepersonaliseerde Infographic aan klanten

Boodschappen bezorgdienst Picnic viel bij één van onze lezers op dankzij een originele mail die Picnic verzond aan klanten.

Duurzaamheid en persoonlijke statistieken

Consumenten bestellen boodschappen online bij Picnic, bekend van de opvallende elektrische bezorgauto’s.

Het assortiment bestaat uit veel biologische en/of duurzame producten. Deze worden wanneer gewenst tot in de keuken geleverd.

De introductie van Picnic’s email is gericht op de woonplaats van de ontvanger. In dit geval Den Haag.

25.9 miljoen kilo aan boodschappen

Volledig passend bij het merk stuurde Picnic klanten een mail met gepersonaliseerde statistieken. De focus lag met name op verbruik en besparing van het milieu.

Persoonlijke statistieken van Picnic over het gewicht en de rang die de klant inneemt in de buurt.

Het jonge bedrijf verstuurde de Infographic naar klanten met persoonlijke en geografische statistieken die er toe doen. Zo werd niet alleen de impact op het milieu, maar ook de “competitie” ten opzichte van andere ‘Picnicers’ vergeleken. Daarnaast deelde Picnic een aantal opvallende bedrijfsstatistieken. Zo bezorgde Picnic ruim 25 miljoen kilo aan boodschappen.

Gepersonaliseerde statistieken van alle Picnic klanten bij elkaar

Door persoonlijke statistieken van de klanten te vergelijken en op te tellen, maakt Picnic een statement dat past bij het merk. Om gezamenlijk te gaan voor een beter milieu door duurzaam boodschappen te doen.

De mail daagt klanten op een originele manier uit om vaker bij Picnic te bestellen. En dat met zoiets eenvoudigs als een mailtje! Tevens maakt het klanten bewuster van de impact die mensen op het milieu hebben.

De mail bevatte eveneens fraaie mobiel vriendelijke gif-animaties om de mail extra op te laten vallen.

Over ContentFabriekje.nl

ContentFabriekje.nl is een database met voorbeelden van Content Marketing. Onze redactie bestaat uit marketeers en creatieve geesten. Heb jij voorbeelden die je aan onze database toe wil voegen? Stuur hem dan op en wij plaatsen deze graag voor je in de database. Neem contact met ons op, of stuur ons een bericht via Twitter.