HBO en Johnnie Walker introduceren White Walker whisky

Uit het koude noorden komen de White Walkers en de Nachtkoning. Zij brengen de kou van de winter met zich mee. Johnnie Walker werd geïnspireerd door deze mysterieuze en gevreesde personages. Zo ontstond White Walker door Johnnie Walker, een blended whisky waarbij ijs en kou overheersen!

White Walker whisky

GoT-fans kunnen hun geluk niet op. Na de onlangs aangekondige prequel die gemaakt wordt voor Game of Thrones, lanceert Johnnie Walker een limited-edition Scotch ‘White Walker’ whisky.

Fles gloeit op wanneer ijskoud geserveerd

Samen met HBO, het netwerk achter Game of Thrones, produceerde Johnnie Walker de exclusieve whisky. Geïnspireerd op de meest gevreesde karakters uit de wereldberoemde serie: The White Walkers.

De whisky moet ijskoud, op zo’n 1.5 graad celsius, gedronken worden.

Wanneer de iconische fles uit de vriezer gehaald wordt, gloeit de 750ml fles op. Dit dankzij de witte en blauwe thermochromische pigment inkt. Een subtiele verwijzing naar de gloeiende ogen die de White Walkers hebben.

De whisky is onder andere te bestellen bij de Gall&Gall. White Walker bevat 41.7 procent alcohol en is gemaakt met Single malts uit Cardhu en Clynelish in het noorden van Schotland. Die geven de whisky tonen van gekaramelliseerde suiker en verse bessen.

Content Marketing haakt in op de kerst

Het is perfecte timing van Johnnie Walker. Want wees nou eerlijk. Welke Game of Thrones fan zal tijdens kerst niet blij worden van zo’n exclusieve koude whisky? Door het product en de fles op originele wijze aan te passen, wordt het een must-have voor verzamelaars en fans. Het etiket voor content marketing dus!

Dan Sanborn. De Senior Vice President, Culture en Partnerships bij DIAGEO, zei: “We zijn erg trots op onze verzameling single malts en Johnnie Walker. Het nummer 1 scotch whisky-merk ter wereld. We werkten samen met HBO’s meest succesvolle tv-franchise om deze limited-edition aanbieding voor fans te ontwikkelen. Zodat zij samen kunnen nippen aan de drank terwijl zij de aanloop naar het laatste seizoen van Games of Thrones vieren.”

En Jeff Peters, Vice President, Licensing & Retail bij HBO, voegde hieraan toe: “We wisten dat er fanlust was voor een Game of Thrones-whisky. Toen we eenmaal de visie van DIAGEO zagen voor een manier om samen te werken, wisten we dat het idee en de timing perfect was.”

Foto credits: HBO/JohnnieWalker