De BI Publisher University van STR-Software

De Enterprise Resource Planning (ERP) software-industrie zit vol met bedrijven zoals STR Software die grote bedrijven aan proberen te trekken met omvangrijke budgetten en lange, complexe verkoopcycli. 
Dus in plaats van duizenden dollars te investeren om één klant te werven, besloot STR Software om zichzelf te onderscheiden met een strategie voor Content Marketing.

Alle content werd in een gecentraliseerde hub geplaatst die ze ‘ BI Publisher University ‘ noemden. Ze voorzagen elk stukje content met een formulier dat relevante gegevens verzamelde voor lead nurturing. Vervolgens maakten ze met behulp van het e-mail automatiseringssysteem van Pardot e-mail autoresponders, bomvol aanvullende content.

STR Software promootte de ‘universiteit’ op de hele site. Ook op de homepage, in de zijbalk en bij andere artikelen. Ze gebruikten ook e-mailmarketing om deze business intelligence publisher university bij de publiek te promoten.

Een aantal resultaten hebben een grote impact op de winstcijfers gehad:

  • De campagne had de hoogste prestaties van alle door hen ontwikkelde.
  • Verhoogde de kwaliteit van hun lead generation-initiatieven.
  • Aantrekkende inkomende links van hoge kwaliteit, die hun organisch verkeer hebben helpen vergroten.
  • Gemiddeld een conversieratio van 10 procent op formulieren, van 1-2 procent op andere formulieren.
  • Een toename van 54 procent in websiteverkeer en een toename van 67 procent in paginaweergaves. Gelijktijdig nam de gemiddelde tijd op de website pagina’stoe.