Het belang van Content Marketing voor Hubspot

De industrie voor inbound marketingsoftware wordt overspoeld met bedrijven als Marketo, Pardot en Infusionsoft.
De koning van het spel is echter HubSpot, waarvan de CEO de uitdrukking ‘inbound marketing’ eigenlijk bedacht heeft.

De belangrijkste reden waarom HubSpot zo snel groeide is vanwege de contentmarketingstrategie.

De Content Marketingstrategie en Funnel van Hubspot

De blogs van Hubspot staan ​​centraal. De ene is gericht op marketing en de andere op verkoop. Het doel van deze blogs is om bezoekersverkeer te begeleiden in de funnel.

Omdat HubSpot zich met name richt op kleinere bedrijven, is de focus om alles te leren (en delen) over inbound marketing, inclusief SEO, bloggen en social media.

Op deze manier is de bovenkant van de trechter uitgedacht en “gevuld”. De resource sectie bevat vervolgens allerlei soorten inhoud. Deze zijn gericht op bezoekers om van het midden van de funnel tot de onderkant van de funnel te komen. Dat is waar het converteren van mensen naar leads moet gaan gebeuren. Dit gebeurt inclusief eBooks, webinars, een marketingkit, casestudy’s en zelfs een quiz.

Stuk voor stuk uitstekende voorbeelden van Content Marketing.

Content Marketing is een van de belangrijkste groeifactoren van HubSpot. Dit hielp het bedrijf sinds 2006 om te groeien van een bedrijf met een rentevoet van tientallen miljoenen, naar een bedrijf met inmiddels een marktaandeel van ruim 1 miljard dollar.


Over ContentFabriekje.nl

ContentFabriekje.nl is een content marketing database.

De database wordt gevuld met Content Marketing voorbeelden. ContentFabriekje.nl wordt gerund door een kleine groep marketeers.

Wij gebruiken ContentFabriekje.nl zelf om anderen te inspireren en informeren over de beste Content Marketing voorbeelden. Ook publiceren binnenkort blogs over Content Marketing met tips en tricks.

Deel jouw Content Marketing voorbeelden met ons via Twitter, of info@contentfabriekje.nl.

Wie weet komt jouw Content Marketing case dan ook wel in onze database terecht!